Meisje(3) sterft na inslikken batterij, artsen dachten dat het voedselvergiftiging was

GFC NIEUWS- Een meisje van 3 jaar is overleden nadat ze een kleine batterij had ingeslikt.

Brittney Conway stierf nadat ze drie weken na het inslikken van de batterij naar het Queensland Children’s Hospital in Australië was gebracht. De ouders van het kleine meisje, Lorraine en David, kregen aanvankelijk te horen dat haar symptomen het gevolg waren van voedselvergiftiging. Dat was voordat de batterij in haar lichaam werd ontdekt.
Haar ouders maakten zich voor het eerst zorgen toen Brittney begon over te geven en haar moeder vertelde dat ze zich niet goed voelde. De plaatselijke huisarts van het gezin suggereerde echter dat het braken van het kleine meisjes het gevolg was van een voedselvergiftiging, meldt thesun.
Maar de gezondheid van het kind bleef achteruitgaan, ze had vreselijke pijn op de borst.
Na een bezoek aan het Robina-ziekenhuis in die streek stelden de artsen dat Brittney een virus had opgelopen dat binnen een paar dagen zou verdwijnen. Ondanks smeekbeden van de ouders om een ​​röntgenfoto te laten maken, vertelden artsen in dat ziekenhuis hen dat ze alles onder controle hadden.
Een paar dagen later vond de moeder haar kindje bewusteloos in een plas bloed liggen en bracht haar met spoed naar een ander ziekenhuis, het Gold Coast-ziekenhuis, waar ze de medici vertelde over de symptomen van haar dochter.
Een röntgenfoto onthulde de batterij ter grootte van een knoop in haar borst. De ouders kregen te horen dat ze een knoopbatterij had ingeslikt, die door haar slokdarm heen gebrand was en in de buurt van haar aorta was blijven vastzitten.
Artsen in het ziekenhuis hebben negen uur lang geprobeerd de batterij tijdens een operatie te verwijderen, voordat het meisje later naar een gespecialiseerd kinderhospitaal werd gebracht voor een nieuwe invasieve procedure.
Het onfortuinlijke meisje stierf daar acht dagen later.
Haar ouders dringen er bij de regering op aan om het gebruik van dergelijke batterijen te reguleren en deze ontoegankelijk te maken voor kleine kinderen. De batterijen komen veel voor in tv-afstandsbedieningen, speelgoed, weegschalen en sleutels.
Eenmaal ingeslikt, beginnen de batterijen inwendig te branden, met ernstige verwondingen of de dood tot gevolg.
Het bericht Meisje(3) sterft na inslikken batterij, artsen dachten dat het voedselvergiftiging was einde bericht ………… (GFC)

Lees verder

Bron: GFC Suriname